W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zaprzysiężenie

Zaprzysiężenie tłumaczy przysięgłych

Zaprzysiężenie tłumaczy przysięgłych

Wydział Tłumaczy Przysięgłych uprzejmie informuje, że najbliższe zaprzysiężenie tłumaczy przysięgłych odbędzie się w połowie października, przy czym dokładna data zostanie podana w terminie późniejszym. Osoby przystępujące zostaną przez Wydział powiadomione telefonicznie.

Do gmachu Ministerstwa Sprawiedliwości mogą wejść wyłącznie osoby z zakrytymi ustami i nosem (maseczką lub przyłbicą). Zakrywanie ust i nosa obowiązuje na terenie całego budynku.

Z uwagi na sytuację epidemiologiczną na uroczystość nie będzie można zaprosić osób towarzyszących.

Dokumenty wymagane na zaprzysiężenie (po zdaniu egzaminu pisemnego i egzaminu ustnego):

  • formularz "wniosek o wpis na listę tłumaczy przysięgłych" (proszę dokładnie wypełnić wszystkie pola, wpisać koniecznie adres do korespondencji i województwo; Uwaga! Tytuł magistra nie jest tytułem naukowym);
  • wniosek o wydanie zaświadczenia;
  • kopia dowodu wpłaty opłaty skarbowej 17 zł za wydanie zaświadczenia - może być przelew internetowy (UWAGA! numer konta podany jest w dolnej części wniosku
  • o wydanie zaświadczenia);
  • wniosek o wyrobienie pieczęci, opłata za pieczęć dopiero po otrzymaniu faktury;
  • kserokopia dowodu osobistego poświadczona notarialnie;
  • zapytanie o niekaralność  (wydane we wrześniu 2020 r.);
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych;
  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych. W przypadku ukończenia uczelni zagranicznej wraz z odpisem dyplomu proszę dołączyć dokument potwierdzający, że jest on uznany w Polsce (oryginał odpisu z uczelni lub kserokopia dyplomu poświadczona notarialnie);
  • dokument potwierdzający uzyskanie tytułu naukowego w przypadku doktoratu, habilitacji itp.(oryginał lub kserokopia poświadczona notarialnie ).

Osoby, które mają uznane kwalifikacje zawodowe nabyte w Unii Europejskiej zobowiązane są do złożenia poniższych dokumentów:

  • formularz "wniosek o wpis na listę tłumaczy przysięgłych" (proszę dokładnie wypełnić wszystkie pola, wpisać koniecznie adres do korespondencji i województwo; Uwaga! Tytuł magistra nie jest tytułem naukowym);
  • wniosek o wydanie zaświadczenia;
  • kopia dowodu wpłaty opłaty skarbowej 17 zł za wydanie zaświadczenia - może być przelew internetowy (UWAGA! numer konta podany jest w dolnej części wniosku o wydanie zaświadczenia);
  • wniosek o wyrobienie pieczęci, opłata za pieczęć dopiero po otrzymaniu faktury;
  • zapytanie o niekaralność  (wydane we wrześniu 2020 r.);
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych.

 

Wszystkie wnioski dostępne są w zakładce „formularze”.

 
UWAGA ! NIE NALEŻY WPISYWAĆ NA FORMULARZACH NUMERU TP.

Wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w terminie do 25 września 2020 r. 
w Biurze Podawczym Ministerstwa Sprawiedliwości (8:30-15:30) lub przesłać pocztą (list polecony priorytetowy) na adres Ministerstwa (liczy się data stempla pocztowego). Z uwagi na konieczność przygotowania obszernej dokumentacji, Wydział Tłumaczy Przysięgłych informuje, że dokumenty wysłane po wspomnianej dacie nie będą uwzględnione.

Prosimy, aby na kopercie był dopisek "dokumenty na zaprzysiężenie".
 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
30.10.2018 11:09 Kamila Jarosławska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Katarzyna Szułakiewicz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zaprzysiężenie 5.0 09.09.2020 14:50 Katarzyna Szułakiewicz
Zaprzysiężenie 4.0 20.12.2019 16:00 Katarzyna Szułakiewicz
Zaprzysiężenie 3.0 20.12.2019 15:58 Katarzyna Szułakiewicz
Zaprzysiężenie 2.0 20.12.2019 15:56 Katarzyna Szułakiewicz
Zaprzysiężenie 1.2 05.04.2019 12:17 Katarzyna Szułakiewicz
Zaprzysiężenie 1.1 05.04.2019 11:30 Andrzej Niedziałek
Zaprzysiężenie 1.0 30.10.2018 11:09 Kamila Jarosławska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}